Hotelierii din Moldova își păcălesc clienții „atribuindu-și” stele false

1154992_15_z
Foto: Hotels.com

Numărul de stele pe care le au unele hotele din Republica Moldova poate induce în eroare clienții. O constatare în acest sens a făcut-o Plenul Consiliului Concurenței și a sancționat mai mulți agenți economici în valoare de cca 50 000 de lei.

O investigație realizată de Consiliul Concurenței a stabilit că aceste întreprinderi au răspândit informații false privind serviciile de cazare pe care le prestează. Acest lucru îi avantajează în raport cu alți concurenți și îi induce în eroare pe consumatori, în rezultat deturnând clientela rivalilor săi. Încălcarea s-a manifestat prin atribuirea unui număr mai mare de stele unităților sale de cazare sau modificarea tipului structurii din pensiune în hotel, bunăoară.

Consiliul Concurentei menționează că atribuirea unei structuri a titlului de „hotel” și a numărului de stele face parte din competențele doar a Agenției Turismului.

Totodată, la sesizarea Agenției Turismului, Consiliul Concurenței a întocmit circa 40 de procese contravenționale pentru încălcarea legislației cu privire la publicitate și ca urmare, un număr considerabil de întreprinderi a ajustat activitatea și informațiile publicitare la prevederile legale.

În acest context, Consiliul Concurenței vine cu un îndemn către toate întreprinderile care prestează servicii de acest tip, să nu denatureze percepția consumatorilor atât locali cât și a celor străini vizavi de nivelul structurii turistice. Acest fapt presupune cheltuieli nejustificate din partea clienților și afectează rău imaginea țării noastre.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente