PERMISUL auto, doar dacă ai minimum 10 clase. Vezi şi alte măsuri luate de Guvern
Guvernul de la Bucureşti a adoptat, miercuri, o strategie care prevede creşterea siguranţei pe şoselele din Ţară, în condiţiile în care România este pe primul loc în UE după numărul de morţi în accidente rutiere. Iar una dintre măsuri este ca să ai minim 10 clase pentru a putea da examenul pentru permisul auto.
Prin acest plan, Executivul speră că, în 2020, decesele din trafic să fie de două ori mai puţine decât în 2010, adică să scadă de la 2.377 la 1.188.
În cadrul documentului sunt propuse mai multe măsuri, potrivit unui comunicat.
Astfel, în perioada imediat următoare, Executivul vrea să introducă înregistrarea video a examenelor auto pentru profesionişti, iar pe termen lung va fi amendată legea astfel încât şcolile de şoferi să-şi poată prelungi autorizaţia de funcţionare cu condiţia că minim 50% dintre cursanţi să promoveze examenul.
Este prevăzută, totodată, crearea cadrului legal necesar pentru reabilitarea şi consilierea şoferilor cu abateri grave şi repetate de la normele rutiere, mai ales în cazul şoferilor profesionişti.
Alte acţiuni prevăzute în strategie sunt introducerea inspecţiei tehnice de siguranţă pentru repunerea în circulaţie a vehiculelor implicate în accidente rutiere, precum şi responsabilizarea şi sancţionarea, de principiu, atât a conducătorului auto, cât şi a operatorului de transport în caz de abateri.
În plus, planul de măsuri introduce obligativitatea absolvirii învăţământului minim obligatoriu, de 10 clase, pentru obţinerea permisului de conducere.
Pentru a responsabiliza mai mult populaţia, Guvernul propune să se insiste pe educaţia rutieră în şcoală, dar şi să se realizeze campanii de informare în mass-media.
De asemenea, ar urma să se creeze programe universitare, postuniversitare şi de formare în domeniul siguranţei rutiere, în parteneriat cu instituţiile abilitate.
Strategia mai vizează şi îmbunătăţirea evaluării medicale şi psihologice pentru obţinerea permisului auto, prin actualizarea periodică a baremelor de evaluare şi eliminarea posibilităţilor de obţinere a avizelor în mod fraudulos. În plus, după o anumită vârstă, vor fi reduse perioadele de efectuare a controalelor medicale pentru conducătorii auto.
În ceea ce priveşte coordonarea instituţională, planul de acţiuni include măsuri pe termen scurt (1-2 ani) şi termen mediu (3-5 ani) pentru îmbunătăţirea sistemului de intervenţie la accidente şi a asistenţei medicale de urgenţă.
Dintre acestea, amintim:
• asigurarea funcţionalităţii serviciilor specializate de urgenţă într-un spaţiu comun, prin colocarea dispeceratelor de urgenţă, cât şi prin unificarea dispecerizării resurselor pe domenii de intervenţie (medical, ordine publică etc.);
• elaborarea unor scheme de intervenţie mai clare;
• îmbunătăţirea dotării cu autospeciale pentru descarcerare, ambulanţe;
• îmbunătăţirea dotării serviciilor de urgenţă cu elicoptere.
Finanţarea necesară îndeplinirii măsurilor prevăzute în planul de acţiuni prioritare se realizează în limita bugetelor anuale aprobate autorităţilor/instituţiilor publice implicate în siguranţa rutieră.
Reamintim că, anul trecut, România s-a clasat pe primul loc în UE după numărul de morţi în accidente rutiere. În 2015, a raportat o rată de 95 de persoane decedate în accidente rutiere la fiecare milion de locuitori, mult mai mare faţă de media de 51,5 decese înregistrată la nivelul UE, potrivit celor mai recente date ale Comisiei Europene.
Sursa: ziare.com
Ce se întâmplă dacă înghiți sâmburii de măsline? Nici nu-ţi imaginezi
Marina Tauber oferă DETALII despre mitingul de duminică. Deputata infirmă că s-ar pregăti destabilizări: „Va fi o acțiune pașnică. Protestele, mitingurile sunt acțiuni democratice”
Friptură pe bază de AER. Nu este o glumă