Acest concept, denumit până la lansare 'Facebook at work', este dezvoltat de mai bine de doi ani de Facebook în birourile sale londoneze şi a fost testat în variantă beta de 1.000 de firme şi companii din întreaga lume. Printre companiile care şi-au instalat deja această aplicaţie se numără Danone şi Starbucks.

"Am înlocuit lucrurile care existau deja şi le-am regrupat într-un singur instrument care îi va permite utilizatorului să dispună de un perete de informaţii, la fel ca în cazul profilului lor privat, de Facebook Live, videochat, etc. Aproximativ 95% din ceea ce am dezvoltat pentru Facebook este integrat în cadrul Workplace", a explicat Julien Codorniou, directorul general al Workplace.

Un produs separat de galaxia aplicaţiilor asociate Facebook, Workplace, a cărui culoare dominantă este gri şi nu albastru ca în cazul Facebook, este complet desprins de celebra reţea de socializare şi nu este nevoie de crearea unui cont de Facebook pentru a-l accesa.

Compania Facebook a precizat, printre altele, că nu va face decât să transfere date care rămân în proprietatea companiilor, acestea urmând să plătească pentru fiecare angajat care foloseşte Workplace un abonament de 1 până la 3 euro. ONG-urile şi centrele universitare pot beneficia de aceste servicii în mod gratuit.