Potrivit Daily Telegraph, care citează postul francez de televiziune M6, pilotul Mohamed Ali Shoukair le-a spus controlorilor de trafic aerian egipteni că trebuie să încerce să facă o aterizare de urgenţă, deoarece avionul se umple cu fum, relatează News.ro.
 
M6 afirmă că o conversaţie „de mai multe minute” a avut loc în timp ce Shoukair a încercat să păstreze controlul asupra aeronavei. Această informaţie contrazice versiunea anterioară a anchetatorilor, potrivit cărora nu a existat niciun contact radio cu pilotul înainte de prăbuşire.

Reprezentanţi ai EgyptAir au negat informaţiile difuzate de M6. „Afirmaţiile postului francez de televiziune nu sunt adevărate. Pilotul nu a contactat controlorii de trafic aerian egipteni înainte de incident”, spun surse din companie.

Coborârile bruşte pot fi periculoase pentru avioane, deoarece provoacă schimbări majore în presiunea din cabina şi există voci care speculează că ar putea fi o cauză a tragediei de joi.

Biroul pentru Anchete şi Analize (BEA) a confirmat sâmbătă că Airbusul A320 EgyptAir care s-a prăbuşit joi în Marea Mediterana a transmis mesaje automatice ce indică faptul că există fum în cabină, dar a apreciat că este prea devreme pentru a interpreta aceste elemente.

Airbusul A320 EgyptAir, la bordul căruia se aflau 66 de persoane, a dispărut de pe ecranele radarelor joi dimineaţă, imediat după ce a ieşit din spaţiul aerian grec, în drum de la Paris către Cairo.

Bucăţi de corp, bagaje şi fragmente de avion au fost recuperate vineri din mare, la aproximativ 290 de kilometri nord de oraşul egiptean de coasta Alexandria.

Cele două cutii negre ale zborului MS804 EgyptAir sunt căutate în continuare, iar cauza prăbuşirii aeronavei rămâne necunoscută.

În cazul în care vor fi găsite intacte, cele două înregistratoare de date vor dezvălui ceea ce s-a spus în cabina piloţilor înainte de prăbuşirea avionului şi informaţii despre starea aeronavei.