Luna trecută, cel mai mare producător auto francez a semnat un acord cu grupul iranian Iran-Khodro Company (IKCO) privind înfiinţarea unei societăţi mixte care va produce 200.000 de vehicule pe an, cu utilizarea unor piese componente produse local. Primele vehicule ar urma să iasă de pe liniile de producţie în 2017.

În 2012, Peugeot a suspendat vânzările în Iran, după ce sancţiunile împotriva programului nuclear controversat al Teheranului au fost extinse şi la sectorul auto. În ianuarie 2016, Statele Unite şi alte ţări au ridicat sancţiunile împotriva republicii islamice, odată ce Agenţia pentru Energie Atomică a Naţiunilor Unite a confirmat că Teheranul a luat măsuri complete pentru a stopa programul său nuclear controversat. Zeci de miliarde de dolari reprezentând active iraniene sunt acum dezgheţate, iar companiile globale care au fost blocate să facă afaceri vor fi acum în măsură să exploateze o piaţă flămândă de orice, de la automobile la piese de avion.

„Compensaţiile pe care le va plăti Peugeot statului iranian au fost incluse în noul contract, dar conţinutul acestuia rămâne confidenţial", a afirmat Mohammad Reza Nematzadeh.

Reprezentanţii Peugeot nu au comentat detaliile tranzacţiei, însă un purtător de cuvânt a declarat, pentru Reuters, că „acordul semnat cu Iranul este unul echilibrat şi atractiv".